Logo Kolínský PRES
 
Zavřít

Automobilka TPCA chce příští rok přejít na tři směny a přijmout přes tisíc zaměstnanců, z toho nemalou část z Indie

Zpravodajství
Publikováno: 15.2.2020 Autor článku: Petr Soukup Foto: Archiv KP

Automobilka TPCA v listopadu 2018 oznámila, že za dva roky, tedy od ledna 2021, přejde dosavadní kolínský společný závod dvou automobilových koncernů (francouzského PSA a japonské Toyoty) plně do vlastnictví Toyoty, která odkoupí stávající podíl PSA.

Kolínský závod se tedy od ledna 2021 připojí k dalším sedmi závodům, které již Toyota v Evropě provozuje. Letos se v Kolíně vyrábějí stávající "trojčata" (tedy vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1), z linek jich momentálně sjede kolem 460 za jednu směnu, tedy při dvousměnném provozu mezi 900 až 1.000 vozů denně.

Trojčata budou z linek sjíždět i v roce 2021

Už loni bylo rozhodnuto, že Toyota od roku 2021 kolínský závod využije i k výrobě některého ze svých evropských modelů. Na loňském autosalónu v Ženevě uvedl viceprezident Toyoty Didier Leroy, zodpovědný za evropský trh, že zájem o malá auta v Evropě sice celkově klesá kvůli jejich stoupajícím cenám (což je důsledkem přísnějších emisních předpisů), Toyota ale kategorii malých aut opustit nechce.

"Podívejte se na Aygo. To se prodává velmi dobře. Vloni jsme jich vyrobili asi 91 tisíc s tím, že naše maximální kapacita je sto tisíc aut. A ukažte mi vůz, u kterého se může výrobce chlubit tím, že i po několika letech na trhu využívá své výrobní kapacity na 91 procent,“ uvedl Leroy. Současně potvrdil, že Toyota bude i po osamostatnění v Kolíně nadále ve vlastní režii vyrábět i malá auta pro Citroën a Peugeot a až jejich modelový cyklus doběhne, je možné, že bude spolupráce pokračovat.

Ze dvou směn tři a přes tisíc nových zaměstnanců

Aktuální novinky o budoucnosti kolínské automobilky prozradil Seznamu Robert Kiml z managementu TPCA. Podle něj se výroba Yarisu v Kolíně rozběhne v prvním pololetí příštího roku a v areálu kvůli tomu postaví tři nové haly. Ke dvěma stávajícím směnám, montujícím "trojčata", přibude směna třetí, vzhledem k náročnosti výroby Yarisu (zejména s hybridním pohonem) by ale celkový denní počet vyrobených aut (Yaris + "trojčata") měl narůst jen na cca 1.200 vozů (z toho Yarisů bude 30 až 40 procent).

Ke stávajícím 2.500 zaměstnancům bude kvůli třísměnnému provozu automobilka potřebovat dalších nejméně 1.000 nových zaměstnanců. Výhledovým cílem jsou kmenoví zaměstnanci čeští, zpočátku se ale TPCA určitě neobejde bez agenturních pracovníků ze zahraničí. Ke stávajícím 300 dělníkům z Ukrajiny se TPCA bude snažit získat další, pravděpodobnou variantou je výpůjčka zaměstnanců z jiných výrobních závodů Toyoty v jiných zemích. Robert Kiml též uvedl, že na přechodné období by do TPCA mohlo nastoupit 400 pracovníků ze závodu Toyoty v Indii.

Publikováno: 15.2.2020 Autor článku: Petr Soukup Foto: Archiv KP

Komentáře k článku...

Zavřít